RAYJI

RAYJI

ヴィジュアル系バンド「ViV」のBassist。
2017年に解散後、単身ニューヨークへ渡米。ジャパンフェス予選をベース1本で通過しジャパンフェス出場。
2018年8月よりヴィジュアル系を離れジャンルレスでソロ活動開始
ソロ始動ワンマンライブはShibuya Club Asia
ここからベーシストではありつつも歌いながら弾く、ベースが主体であるPOPS楽曲というスタイルを徐々に確立させていく。
アレンジ、作曲、作詞も全て自身で行う。プレイスタイルは基本独自のスラップ奏法を駆使しながら歌う。
また、ベースでのスラム奏法、オリジナルのチューニング、カポの使用等、オリジナルのスタイルを追及。
2019年、拠点は東京におくものの、シンガポールに2度渡る。
さらに再度ニューヨークへ向かい自身活動歴である’’47都道府県ベース1本の旅’’を参考に、
修行と称しニューヨークでも路上ライブで1か月生活する。
現在はコロナ禍での生ライブ活動を軸に、主催ライブやワンマンライブ、配信ライブを行う。
世界ツアーを目指して活動中。

WORKS

Bassist in the visual-kei band ViV.
After the band broke up in 2017, he travelled to New York by himself. Passed the Japan Fest qualifying round with only one bass and participated in Japan Fest.
Left Visual-kei in August 2018 and started solo activities without genre.
Solo start-up one-man show at Shibuya Club Asia.
From this point on, he gradually established a style of POPS music in which he sings and plays while being a bassist, and bass is the main component.
He also arranges, composes and writes all the lyrics himself. His style of playing is basically singing while using his own unique slap technique.
He also pursues his own original style, such as slamming on the bass, original tuning and the use of a capo.
In 2019, he will be based in Tokyo, but has travelled to Singapore twice.
He also went to New York again, and performed in New York, using his own history of activities, ”47 prefectures, one bass trip”, as a reference.
He also spent a month living on the road in New York as an apprenticeship.
Currently, he performs live concerts at the Corona Disaster, organises live shows, one-man shows and live broadcasts.

PAGE TOP